F Le świeży chleb. Chrup chrup. Me gusta. - Fuzja Smaków

Le świeży chleb. Chrup chrup. Me gusta.

Dźwięk chrupania jest najwspanialszym na świecie. No dobra, może po AC/DC. Ale tam też trochę chrupią.
Nie ma niczego przyjemniejszego od chrupiącego, świeżego chleba. Koniecznie jeszcze ciepłego, bo "nie jedz ciepłego chleba, bo będzie cię brzuch bolał!" brzmiące rykoszetem w głowie sprawia, że smakuje jeszcze lepiej. Nie tylko smakuje, ale jeszcze chrupie. Po prostu pełen serwis. 
Świeży śnieg, lub świerzy śnieg. Tu też są dwa przyjemne momenty. Pierwszy, kiedy odsłaniasz zasłony/podnosisz rolety/wstajesz z łóżka i widzisz tą niezwykłą jasność na zewnątrz. I okazuje się, że wynika z niczego innego jak z jeszcze cienkiej ale nieskalanej piachem, żwirem ani śladami stóp warstewki śniegu. A potem wychodzisz na zewnątrz i mróz powoduje, że z każdym krokiem śnieg wydaje charakterystyczne skrzypienie. Lub chrupanie. Chrup chrup. Zupełnie jak na tej grafice ;) Klik! Me gusta.
Chrupie też śnieg pod snowboardem. I na moment, kiedy znów go usłyszę czekam od jakiś trzech tygodni każdego dnia. Myślę sobie, że chcę JUŻ na stok. Chcę już stanąć u szczytu stoku i przechylić ciało, słysząc pod deską skrzypienie śniegu. W chwili gdy pokonujesz pierwszy opór i zaczynasz jechać, nie ma już skrzypienia. Jest jednostajny szum. Bardziej lubię ten moment, w którym wszystko się zaczyna. 
Ostatnio role się odwróciły. Październik upłynął mi pod znakiem niemocy twórczej. Bieganina, pierwsze kolokwia, panika, nerwy. Kiedy wracałam do domu myślałam tylko o tym, że mam do zrobienia to to i tamto. Piekłam mało, za to zawsze kiedy przyjeżdżałam na weekend czekało na mnie coś słodkiego. Dzisiaj rano za to Mama upiekła mi chleb. No, ja też miałam czynny udział. Wymieszałam suche składniki ;) To doskonały chleb dla niecierpliwych - rośnie 15 minut, a nie da się przy nim nawet ubrudzić rąk. Zapach jest boski. Chrupanie przy pierwszej, gorącej kromce - jeszcze lepsze. 
1kg +3 szklanki mąki
3 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
garść otrąb pszennych
po 2 garście ziaren słonecznika i pestek dyni
5dkg drożdży rozpuszczonych w niewielkiej ilości letniej wody
1-2 łyżki octu
1 litr ciepłej wody
W dużej misce wymieszać drewnianą łyżką mąkę, ziarna słonecznika, pestki dyni, otręby, sól i cukier. Drożdże rozpuszczone w niewielkiej ilości wody dodać niewyrośnięte do mąki, a następnie dodać jeszcze ocet. Masę zalać ciepłą - nie gorącą! - wodą. Składniki wymieszać razem drewnianą łyżką aż do dokładnego połączenia. Ciasto zostawić w misce (równie dobrze się sprawdzi pokaźnych rozmiarów garnek) i nakryte czystą, suchą ściereczką odstawić na 15 minut do wyrośnięcia. Ciasto odgazować i podzielić na dwie części. Dwie keksówki natłuścić i przełożyć do blaszek, dociskając je delikatnie do dna. Umoczoną w czystej wodzie dłonią wygładzić powierzchnię chleba (dzięki czemu utworzy się chrupiąca skórka). Włożyć niewyrośnięte do piekarnika, piec ok. 1 godziny. Regularnie kontrolować stan wypieczenia skórki, bo potrafi w ciągu sekund się solidnie przypiec. Jeśli zanadto się przyrumieni, a chleb nie będzie wydawał pustego odgłosu gdy się go postuka, przykryć wierzch folią aluminiową i kontynuować pieczenie.

I krótki morał na koniec...
źródło : we heart it

CONVERSATION

51 comments:

  1. Bardzo kuszący, koniecznie do upieczenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dziś robiłam scones;)
    Może nie pachną tak jak świeży chleb ale w sam raz na śniadanie:)

    Piekne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie, bezapelacyjnie go muszę upiec!

    och, uwielbiam chrupiące odgłosy. i zapach domowego, świeżego chleba, najlepiej jeszcze ciepłego. i dodatkowo wiejskie masło.
    jestem w niebie!



    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczność, coś w sam raz dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. no, o tym właśnie pisałam - świeży chrupiący chleb to jest teraz szczyt mody:)))) wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ;) chrupiący post..no i ten świeRZy śnieg pod stopami, chrup chrup (a propos małżon wczoraj z dzieckiem odrestaurowali sanki, czyżby coś przeczuwali?:)) Chleb jest...do schrupania:) zabieram przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. gdybym miała piekarnik, a tak to... trolololo ;))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Me gusta, chrup chrup! A do tego nie brudzi rąk. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam podobny przepis ale nie ma w nim octu,bardzo mnie zaintrygował więc chyba sobie upiekę a przy tym wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nieee! Tylko nie chrupiący śnieg! Za to chrupiąca kroma Twojego chleba - to już chętniej!

    OdpowiedzUsuń
  11. z masłem, o tak :)
    ja też uwielbiam ten dźwięk chrupiącego śniegu pod snowboardem, dokładnie w momencie przechylania... tak strasznie nie mogę się doczekać aż znowu "zwiążę" sobie nogi i będę śmigać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie i zabawnie :DD chleb bez brudzenia rąk, no podoba mi się to. I z masłem! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem niecierpliwa i nie lubię brudzić rąk - to chleb dla mnie ;) Chrup, chrup, oj już niedługo...

    OdpowiedzUsuń
  14. super przepis. Już prościej piec chleba się nie da. Bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Marzy mi się taki własny, jeszcze ciepły domowy chlebek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe porównanie chrupania chleba z AC/DC:)Ale zapachem wygrywa chleb:)

    OdpowiedzUsuń
  17. mmmm... masełko i chrupanie, pychota!

    OdpowiedzUsuń
  18. super przepis :) Zapisuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Obrazkowy komentarz znakomity, przepis równie dobry. Pozdrawiam serdecznie - muffingirl

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam zapach i smak świeżego chleba. Najlepiej by był jeszcze ciepły, a do tego świeże masło. Mniam! Aż się rozmarzyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. hi.. świetny wpis! Ona uwielbia chrupać:)

    Ona i On zapraszają Cię do wspólnej zabawy. Wyróżnili Cię na swoim blogu i polecają innym:) http://parabuch.blogspot.com/2011/11/co-robi-ona-co-lubi-on-caa-prawda-o.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę nadrobić zaległości w wypieku chleba. Twój chlebuś wygląda wspaniale !!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Mimo, że wczoraj piekłam chleb, to już zdążyłam za nim zatęsknić:) Następnym razem skorzystam z Twojego przepisu;)

    OdpowiedzUsuń
  24. A jaka temperatura piekarnika 180st może być? Jestem niecierpliwa i to może być mój pierwszy chleb w życiu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. @Duś - właśnie mam problem z temperaturą, bo w moim piekarniku nie ma regulacji. Piekę "na ślepo", ale spytałam na facebooku osoby, która już go piekła. Spróbuj zajrzeć na stronę Fuzji na fb, pewnie za jakiś czas pojawi się odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy przepis :D AC/DC to najlepszy zespół na świecie!

    OdpowiedzUsuń
  27. i jeszcze... zapraszam Cię na mojego bloga po wyróżnienie http://mojepasjekrakow.blogspot.com/2011/11/wyroznienie-dla-mojego-bloga.html Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam, zapraszam Cię na mojego bloga po wyróżnienie http://oliwkawczekoladzie.blogspot.com/2011/11/wyroznienie-dla-mojego-bloga.html Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Home Builders In Tennessees know about licensing and
    building permits, and can help to be clearly communicated and put into writing-to protect both of
    you. Tile floors should not only make a style
    statement, they should also be designed in accordance
    to the consumer population. When you are building a home using cost-plus you can expect only the finest quality
    from Goccia tile. Your fasciculus should feature a trusty coven of which is easily is recovered and saved over
    the years on energy savings, and increased value
    of home.

    My weblog - tennessee custom home builders

    OdpowiedzUsuń
  30. Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and
    sources back to your weblog? My blog site is in the exact same niche as yours and my visitors would genuinely benefit from a lot of the information you present here.
    Please let me know if this ok with you. Thanks!

    Review my web site; activesync for windows 7

    OdpowiedzUsuń
  31. Hi there everyone, it's my first go to see at this website, and article is truly fruitful for me, keep up posting these content.

    my blog - custom squeeze page design

    OdpowiedzUsuń
  32. This text is invaluable. Where can I find out more?


    Also visit my web blog; ver champions league gratis

    OdpowiedzUsuń
  33. Hi there this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have
    to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

    My webpage ... champions league 2013

    OdpowiedzUsuń
  34. Hi there this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors
    or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

    Feel free to surf to my site champions league 2013

    OdpowiedzUsuń
  35. naturally likе уour website but you need to
    take a lοoκ аt the spеlling on quite a fеw
    of yоur pοsts. Мany of them are rifе with sрelling problemѕ and Ι
    in finding it veгу troublesome to іnfоrm the reаlity neνertheleѕs I'll certainly come back again.

    Here is my blog crear facebook

    OdpowiedzUsuń
  36. Hey, I think your blog might be having browser compatibility
    issues. When I look at your website in Chrome, it looks
    fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.

    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, amazing blog!

    Here is my web blog: zcode system review

    OdpowiedzUsuń
  37. We are a bunch of voluntееrs and opening a new ѕcheme
    іn ouг community. Youг web ѕіte ρrovіԁed
    us with valuable info to ωοrk on. You hаve done
    a fοгmidable procesѕ anԁ our whole grоup will рrobаblу be gгаteful
    to you.

    Ϻy homepage ... crear facebook

    OdpowiedzUsuń
  38. ӏ'm gone to inform my little brother, that he should also visit this blog on regular basis to get updated from hottest news.

    my blog post; http://adalbertomb.pixnet.net/blog/post/70693297

    OdpowiedzUsuń
  39. I was recommended this website by my cousin. I am
    no longer sure whether or not this put up is written by him as no one else
    realize such precise approximately my problem.
    You are amazing! Thank you!

    Have a look at my page hotmail technical support

    OdpowiedzUsuń
  40. I ωas recommendеd this wеb site by way of my cousin.
    Ι'm now not positive whether this post is written by means of him as nobody else realize such distinct approximately my problem. You are amazing! Thanks!

    my web site: http://blog.backpainrelief.net

    OdpowiedzUsuń
  41. Thіs website ԁеfinіtely has аll thе іnfoгmation І needеd аbout this subjеct anԁ
    dіdn't know who to ask.

    Here is my blog; abrir cuenta facebook

    OdpowiedzUsuń
  42. There are girls much younger than my age. They have developed sex
    drive hypnosis a variety of symptoms that are most affected
    are testosterone, thyroid, adrenal glands, cardiovascular function, the organs and cause serious consequences to overall health.

    So, how does a meeting of a weekly support group that I attended in the basement on 23rd Street.
    This slump indicates attraction, even better, a serious emotional undercurrent.
    For emphasis - or perhaps because he simply likes the sound of it - was one of the
    main issues that was emerging from research for the book].


    Here is my site vimax works or not

    OdpowiedzUsuń
  43. уou are in rеality a just right ωebmaster.

    The sitе loading velocity іs amazіng. It kind
    of feels that уou arе doіng any ԁistinсtіve tricκ.
    Also, Thе contents аrе masterpiеce.

    you havе ԁone a еxcellеnt activity οn thіs subјect!


    Also viѕit my ωebpage ... crear facebook gratis

    OdpowiedzUsuń